• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Alltså huuuur är ens detta möjligt. På minuc har jag 5.3 i betyg. Chansade å slängde iväg en ansökan på advisa. = Äckel sambla igår.

Å där visar nu flertalet kopior på kivra från olika banker att mitt betyg ligger på höga 26% :oops:

Nu bryr jag mig inte ett år framåt men det är ju sjukt att deras egna riskuträkning kan skilja så mycket.. Santander är enda banken som hade likadan procent som minuc dvs 5.3
 
Senast ändrad:

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Alltså huuuur är ens detta möjligt. På minuc har jag 5.3 i betyg. Chansade å slängde iväg en ansökan på advisa. = Äckel sambla igår.

Å där visar nu flertalet kopior på kivra från olika banker att mitt betyg ligger på höga 26% :oops:

Nu bryr jag mig inte ett år framåt men det är ju sjukt att deras egna riskuträkning kan skilja så mycket.. Santander är enda banken som hade likadan procent som minuc dvs 5.3

Enligt UC:s kundtjänst är det inget man behöver oroa sig för. Vissa banker väljer innehåll i deras respektive upplysningar och riskprognosen du ser på din UC är den du har att förhålla dig till när det kommer till riskprognosen mellan 0,1-100%. Bankerna är medvetna om detta och 26% som framgår på din upplysningskopia är således inte synonymt med 26% i riskprognos på motsvarande skala.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
500
Poäng
597
Mitt UC betyg gick ner från 26.2% till 12.2% idag. Ingen aning varför. Inget har förändrats
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Intressant, gick från 0.7 till 0.6 inatt när en ff blev 6 månader. Nu är alla ff förutom en äldre än 6 månader och snart dags för samlingslån
 

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Ska flytta och bli sambo

Är det bättre att ansöka om lån innan eller efter.
Hur mycket påverkar en flytt UC?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Ska flytta och bli sambo

Är det bättre att ansöka om lån innan eller efter.
Hur mycket påverkar en flytt UC?

Är det 1-2 flyttar på ett par år är det ingen fara. Flyttar du 5 gånger på ett år kan det påverka negativt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp